Rzekoma dopłata do rachunku kosztowała 70 tys. zł. Oszuści podszyli się pod dostawcę energii

68 209262 mo2 2022 09 22 232837 2022 09 27 125301

Chciała uregulować niedopłatę za energię elektryczną – straciła 70 tysięcy złotych. 28-latka z powiatu ryckiego uwierzyła w SMS-a od oszustów podających się za PGE.

Wiadomość zawierała informację o planowanym odłączeniu energii elektrycznej w mieszkaniu z powodu niedopłaty za rachunek. Aby temu zapobiec, poszkodowana miała uregulować należność poprzez link załączony do wiadomości. Gdy 28-latka weszła w załącznik, została przekierowana do fałszywego panelu płatności, poprzez który wpisała dane logowania do swojego konta. W tym momencie oszuści zyskali dostęp do jej rachunku i ukradli z niego blisko 70 tysięcy złotych.

Policja apeluje o ostrożność i weryfikowanie wiadomości o należnościach u operatorów. Pod żadnym pozorem nie należy także wpisywać swoich danych w linki niewiadomego pochodzenia.

EwKa / opr. PrzeG

Fot. KWP Lublin

Exit mobile version