Ponad 8 tysięcy złotych stracił mieszkaniec Zamościa, który uwierzył fałszywemu pracownikowi banku. Za namową oszusta, mężczyzna przekazał login i hasło do swojego konta oraz kody do wypłaty pieniędzy.
39-latek odebrał telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik banku i wyjaśnił, że na koncie zamościanina doszło do włamania i próby wypłaty pieniędzy. W celu zabezpieczenia środków, 39-latek miał założyć drugie konto i przelać na nie pieniądze. Poszkodowany zgodził się na takie rozwiązanie i zgodnie ze wskazówkami przekazał rzekomemu bankierowi wszystkie dane do aktualnego rachunku oraz wygenerowane kody blik.
Kilka godzin później 39-latek zorientował się, że nie ma na koncie ponad 8 tysięcy złotych, a od pracownika infolinii dowiedział się, że za pomocą kodów blik pieniądze zostały wypłacone w jednym z bankomatów na terenie kraju. Zmienione zostały także limity transakcji, a oszust próbował dodatkowo uzyskać pożyczkę.
Policjanci apelują o ostrożność. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy podawać nikomu swoich danych do logowania ani kodów do bankowości internetowej. W przypadku otrzymania takiego telefonu, najlepiej rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię swojego banku.
EwKa / opr. PrzeG
Fot. KWP Lublin