Rozpoczęła się ostatnia migracja danych klientów PGNiG Obrót Detaliczny do nowego systemu rozliczeń. Mieszkańcy województwa podkarpackiego oraz części województw małopolskiego, świętokrzyskiego i lubelskiego mogą nie otrzymać faktur za gaz w terminie, ale nie poniosą za to żadnych dodatkowych opłat.
Prezes PGNiG Obrót Detaliczny Henryk Mucha powiedział, że mniej więcej za miesiąc spółka zacznie wysyłać rachunki do odbiorców z tych województw. Zwrócił się z apelem o wyrozumiałość do klientów.
– System wdrażamy po to, żeby znacząco podnieść komfort i standard obsługi ze strony PGNiG. W związku z tym przez kilka tygodni, maksymalnie miesiąc, będzie to się wiązało z niewysyłaniem faktur do klientów końcowych. Oczywiście po tym krótkim okresie faktury zostaną wznowione, a jakość tej obsługi znacznie się polepszy – wyjaśnił.
CZYTAJ: Akcjonariusze PGNiG przegłosowali połączenie spółki z PKN Orlen
Prezes spółki zapewnił, że późniejsze otrzymanie faktur nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami ani odsetkami.
Henryk Mucha mówił też o efektach, które ma przynieść wprowadzenie nowego Centralnego Systemu Bilingowego. – To skrócenie czasu obsługi klienta, większe bezpieczeństwo danych oraz docelowe wprowadzenie dodatkowych produktów i usług, które będą mogły być rozliczane wraz z gazem na jednej fakturze – dodał.
PGNiG Obrót Detaliczny zaczął wdrażać Centralny System Bilingowy w 2018 roku. Do tej pory przeprowadzono pięć migracji. Nowy system obsługuje już ponad pięć milionów klientów, niemal trzy czwarte całej bazy. Spółka ma w sumie ponad siedem milionów klientów detalicznych.
IAR / RL / opr. AKos
Fot. pixabay.com