PGNiG: rachunek za gaz może przyjść z opóźnieniem. Odbiorcy w Lubelskiem nie poniosą za to żadnych dodatkowych opłat

appliance g1ad8b49bb 1920 2022 10 29 175318

Rozpoczęła się ostatnia migracja danych klientów PGNiG Obrót Detaliczny do nowego systemu rozliczeń. Mieszkańcy województwa podkarpackiego oraz części województw małopolskiego, świętokrzyskiego i lubelskiego mogą nie otrzymać faktur za gaz w terminie, ale nie poniosą za to żadnych dodatkowych opłat.

Prezes PGNiG Obrót Detaliczny Henryk Mucha powiedział, że mniej więcej za miesiąc spółka zacznie wysyłać rachunki do odbiorców z tych województw. Zwrócił się z apelem o wyrozumiałość do klientów.

– System wdrażamy po to, żeby znacząco podnieść komfort i standard obsługi ze strony PGNiG. W związku z tym przez kilka tygodni, maksymalnie miesiąc, będzie to się wiązało z niewysyłaniem faktur do klientów końcowych. Oczywiście po tym krótkim okresie faktury zostaną wznowione, a jakość tej obsługi znacznie się polepszy – wyjaśnił.

CZYTAJ: Akcjonariusze PGNiG przegłosowali połączenie spółki z PKN Orlen

Prezes spółki zapewnił, że późniejsze otrzymanie faktur nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami ani odsetkami.

Henryk Mucha mówił też o efektach, które ma przynieść wprowadzenie nowego Centralnego Systemu Bilingowego. – To skrócenie czasu obsługi klienta, większe bezpieczeństwo danych oraz docelowe wprowadzenie dodatkowych produktów i usług, które będą mogły być rozliczane wraz z gazem na jednej fakturze – dodał.

PGNiG Obrót Detaliczny zaczął wdrażać Centralny System Bilingowy w 2018 roku. Do tej pory przeprowadzono pięć migracji. Nowy system obsługuje już ponad pięć milionów klientów, niemal trzy czwarte całej bazy. Spółka ma w sumie ponad siedem milionów klientów detalicznych.

IAR / RL / opr. AKos

Fot. pixabay.com

Exit mobile version