O cyfryzacji i cyberzagrożeniach rozmawiają dziś (25.10) w Lublinie urzędnicy i specjaliści z branży IT. Chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo danych podczas rejestracji dokumentów w Urzędach Stanu Cywilnego w Polsce.
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Nowej Soli, a także ekspert Ogólnopolskiego Porozumienia Organizacji Samorządowych, Sławomir Wojciechowski podkreśla, że ryzyko wycieku danych zawsze można minimalizować i dlatego należy pamiętać o kilku zasadach. – Przede wszystkim p tym, aby dostępu do systemu nie miał nikt inny poza osobami uprawnionymi. Po drugie, aby system, na którym codziennie pracujemy, był połączony z siecią wydzieloną bez dostępu do Internetu, aby do komputerów, do urządzeń, które są zintegrowane z tym systemem, nie wpinać żadnych innych zewnętrznych urządzeń, które nie są elementem tego systemu. I taka codzienna profilaktyka, abecadło, który każdy urzędnik powinien przestrzegać. Pracować tylko na swojej karcie dostępowej, żeby dbać o te dane we właściwy sposób.
Zdaniem ekspertów w Polsce codziennie dochodzi od kilkuset do kilku tysięcy prób wyłudzenia danych z Urzędów Stanu Cywilnego.
MaTo / opr. AKos
Fot. pixabay.com