Wicepremier Sasin: W ciągu ostatnich trzech lat na Lubelszczyznę popłynęło 6,6 mld zł z programów rządowych

dsc 0687 2022 11 29 001928

– Tylko w ciągu ostatnich trzech lat 6,6 mld zł popłynęło na Lubelszczyznę z programów rządowych: Funduszu Inwestycji Lokalnych, Funduszu Dróg Samorządowych oraz Programu Inwestycji Strategicznych – powiedział w poniedziałek (28.11) wicepremier, minister aktywów państwowych Jacek Sasin podczas podpisania umów na budowę dwóch odcinków drogi S17 między Zamościem a Hrebennem.

Wicepremier uczestniczył w Tomaszowie Lubelskim w podpisaniu umów między GDDKiA, a firmami Budimex oraz Kolin Inşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret na budowę dwóch odcinków drogi S17 o łącznej długości ok. 36 km. Umowa z Kolin dotyczy budowy 18,5 km odcinka S17 Zamość – Tomaszów Lubelski za 822,5 mln zł. Natomiast umowa z Budimexem obejmuje budowę 17,5 km odcinka S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne za 598,2 mln zł.

CZYTAJ: „To kluczowe inwestycje dla Lubelskiego”. Podpisano umowę na budowę dwóch odcinków ekspresowej S17

Wicepremier powiedział, że to już kolejne umowy dotyczące budowy dróg w woj. lubelskim, a strategiczna droga ekspresowa S17 domknie oś komunikacyjną między wschodem a zachodem. – Rząd PiS dotrzymał słowa. Dotrzymujemy słowa, że będziemy całą Polskę traktować tak samo, że będziemy starali się, aby Polska rozwijała się w sposób równomierny, żeby dostęp do infrastruktury, również tej komunikacyjnej, był równy dla wszystkich mieszkańców naszego kraju – stwierdził.

CZYTAJ: Jacek Sasin: Dzięki lepszej komunikacji będzie się lepiej żyło mieszkańcom województwa lubelskiego

Dodał, że od siedmiu lat PiS „aktywnie realizuje politykę zrównoważonego rozwoju”. Zdaniem Sasina, ta polityka przynosi efekty. – Jeszcze niespełna siedem lat temu, kiedy mogliśmy popatrzeć na mapę infrastruktury drogowej w Polsce to było widać wyraźnie, że ta wschodnia część naszego kraju jest pod tym względem, można powiedzieć, wybitnie upośledzona. Zdecydowana większość inwestycji w drogi ekspresowe, autostrady koncentrowała się raczej w Polsce zachodniej, centralnej. Tutaj tylko jakieś niewielkie odcinki powstawały. To się radykalnie zmieniło – powiedział.

Wymieniając strategiczne inwestycje wskazał drogę ekspresową S19 Via Carpatia, którą nazwał „kręgosłupem komunikacyjnym” Polski Wschodniej i Europy Środkowej, a także drogi S12, S17, autostradę A2. Przyznał, że drogi ekspresowe są ważne dla wygody, bezpieczeństwa, ale przede wszystkim są „kołem zamachowym” rozwoju.

Zdaniem wicepremiera, rząd prowadzi bardzo spójną politykę wspierania obszarów kraju, które były do tej pory mniej rozwinięte. – Ogromne pieniądze, które dzięki funduszom rządowym przyszły do tej części Polski odmieniają wschodnią Polskę, podciągają ją do poziomu średniego rozwoju naszego kraju i zbliżają do dobrze rozwiniętych regionów UE. Tylko w ciągu ostatnich trzech lat 6,6 mld zł popłynęło na Lubelszczyznę z trzech tylko programów rządowych: Funduszu Inwestycji Lokalnych, Funduszu Dróg Samorządowych oraz realizowanego w ramach Polskiego Ładu Programu Inwestycji Strategicznych – powiedział dodając, że to pieniądze, które nigdy w poprzednich latach w takim wymiarze nie trafiały do samorządów i innych podmiotów realizujących zadania rozwojowe na tym terenie.

Sam powiat tomaszowski – wskazał wicepremier – zaabsorbował 72 mln zł, a miasto Tomaszów Lubelski – ponad 30 mln zł.

Sasin poinformował, że programy rządowe pozwalają realizować inwestycje w zakresie infrastruktury drogowej, zdrowotnej, kulturalnej i sportowej. Jak dodał, ta polityka rządu będzie kontynuowana niezależnie od problemów związanych z kryzysem związanym z pandemią koronawirusa, wzrostem cen energii i wojnie na Ukrainie. Pomimo trudności – wskazał – rząd realizuje duże programy dopłat do ogrzewania i nie zwalnia tempa w inwestycjach.

– Kontynuujemy naszą pracę nad komunikacyjną integracją tej części Polski z pozostałymi częściami naszego kraju i pracę nad walką z wykluczeniem komunikacyjnym, które przecież tak często na tych terenach występowało – powiedział wicepremier.

RL / PAP / opr. ToMa

Fot. Krzysztof Radzki

Exit mobile version