60-latek zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Funkcjonariusze zapobiegli utracie pieniędzy

people gdbd0d5fef 1920 2022 12 07 140235

60-latek z Chełma uwierzył w rzekomą policyjną akcję skierowaną przeciwko bankowym hakerom i prawie stracił ponad 200 tys. zł. Szybkie działanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości w Lublinie zapobiegło utracie pieniędzy. Funkcjonariusze otrzymali wczoraj (06.12) zgłoszenie o sprawie.

CZYTAJ: Zarzuty dla złodzieja samochodów zatrzymanego po pościgu ulicami Lublina

Z 60-latkiem skontaktował się mężczyzna podający się za policjanta. Poinformował,  że prowadzona jest akcja przeciwko bankowym hakerom. Aby ochronić oszczędności, 60-latek miał przelać pieniądze na inne konta. Mężczyzna odbył kilka telefonicznych rozmów, w których otrzymywał kody do akceptacji transakcji. W ten sposób zrealizowanych zostało kilka przelewów na kwotę ponad 200 tysięcy złotych.

CZYTAJ: Osiem osób zatrzymanych za oszustwa w sieci

W pewnej chwili 60-latek zorientował się jednak, że może to być oszustwo i skontaktował się z bankiem, a następnie z policjantami. Wtedy Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości podjęło skuteczne działania zmierzające do zablokowania tych transakcji.

Policja przypomina, że funkcjonariusze nigdy nie informują telefonicznie o prowadzonych działaniach. Nie proszą też o pieniądze czy o inne możliwości bezgotówkowych rozliczeń.

RyK / opr. WM

Fot. pixabay.com

Exit mobile version