Czy SEO może wpływać na sprzedaż w e-commerce?

glowne 2022 12 02 133827

SEO (ang. Search Engine Optimization) lub inaczej pozycjonowanie stron internetowych to usługa, która sprawdza się w każdej branży. Czy korzystanie z niej może wpłynąć na podwyższenie poziomu sprzedaży w e-commerce? To zagadnienie omówimy poniżej. Przekonaj się, jaki wpływ na sukces Twojego sklepu internetowego ma SEO.

Czym jest SEO?

SEO to inaczej optymalizacja stron internetowych pod kątem algorytmów wyszukiwarek. W zakres tego zagadnienia wchodzą zarówno działania podejmowane na stronie internetowej, która ma wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania, jak i te poza tą witryną. W związku z tym można mówić o SEO On Site oraz SEO Off Site. W przypadku biznesu e-commerce, czyli najczęściej strony sklepu internetowego SEO pozwala zwiększyć widoczność w wyszukiwarce zarówno strony głównej, jak i podstron kategorii oraz produktów.

Jeżeli zatem prowadzisz sklep internetowy z akcesoriami dla wędkarzy, Twoja witryna pojawi się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na przykład pod frazę kluczową „krzesełka dla wędkarzy”. Oczywiście, aby było to możliwe, konieczne jest zoptymalizowanie strony internetowej i stworzenie na niej odpowiedniej jakości treści. Wpływ na pozycję w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google ma ponad 200 czynników rankingowych. Między innymi są to:

Jeżeli witryna będzie wyżej w wynikach wyszukiwania, zostanie przez użytkowników potraktowana jako lepsza i to ją wybiorą. Mało kto dociera bowiem, przeglądając wyszukiwarkę dalej niż do topowych 20 wyników. W związku z tym ma to przełożenie na poziom sprzedaży wysoko pozycjonowanych sklepów internetowych. Większa liczba wejść z wyszukiwarki to również większa liczba konwersji. Można to nieco porównać do sytuacji w sklepach stacjonarnych. Trudno spodziewać się wysokich wyników sprzedażowych w sytuacji, gdy do któregoś sklepu niemal nikt nie wchodzi. Dobra widoczność sklepu stacjonarnego na głównej ulicy w centrum miasta odpowiada wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania pod wartościową frazę kluczową. W ten sposób do pozycjonowania podchodzi agencja SEO – Semcore. Specjaliści budują kompleksową strategię z myślą o generowaniu ruchu przy pomocy wartościowych fraz kluczowych, istotnych z punktu widzenia biznesowego.

Lepiej wybrać SEO czy SEM w e-commerce?

Doskonałym rozwiązaniem jest połączenie działań SEO oraz SEM (ang. Search Engine Marketing). SEM to działania, które dają możliwość witrynie pojawienia się w płatnych wynikach wyszukiwania. Dostępne są one ponad organicznymi, czyli bezpłatnymi rezultatami. Zdecydowanym atutem usługi SEM są błyskawiczny rezultat działań. Z kolei na efekty usługi. SEO wymaga czasu i często na pierwsze efekty pozycjonowania strony internetowej trzeba czekać kilka miesięcy.

Jeżeli zatem zależy Ci na tym, aby jak najszybciej Twój sklep internetowy był widoczny w wynikach wyszukiwania, postaw na SEM. Możesz także zdecydować się wyłącznie na SEO, ale będziesz potrzebował nieco cierpliwości. Zarówno z jednej, jak i drugiej opisywanej usługi warto skorzystać w sprawdzonej agencji. Semcore cieszy się dobrymi opiniami, a zatrudnieni eksperci chętnie wskażą Ci rozwiązania najbardziej dostosowane do potrzeb Twojego biznesu. Zarówno SEO, jak i SEM zdecydowanie wpływają na poziom sprzedaży w e-commerce, gdyż generują ruch na stronach sklepów internetowych.

Warto pamiętać, że strategia SEO może przybrać charakter lokalny. Jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie Wałbrzych lub w innym mieście, skorzystaj z pomocy ekspertów, którzy zagwarantują kompleksową pomoc podczas budowania widoczności Twojego serwisu w wyszukiwarce.

Podsumowanie — SEO a sprzedaż w e-commerce

SEO ma spory wpływ na poziom sprzedaży w sklepach internetowych. Bez widoczności w wyszukiwarce trudno bowiem o sukces jakiegokolwiek biznesu. Nie inaczej jest z branżą e-commerce. Większość użytkowników Google’a traktuje to, co wyświetla się wysoko w wynikach po prostu jako lepsze. Doskonałą analogią do sklepu internetowego, który znajduje się nisko w wynikach, są opustoszałe sklepy stacjonarne na obrzeżach miasta. Tam również trudno spodziewać się wysokiej sprzedaży. Jeżeli chcesz, aby Twój biznes e-commerce był w czołówce wyników wyszukiwania, najlepiej skorzystać z usług ekspertów.

Artykuł sponsorowany

Exit mobile version