Za publikowanie w Internecie fałszywych opinii odpowiedzą dwie spółki, w tym jedna z Lubartowa.
Kary o łącznej wysokości 70 tysięcy złotych nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. UOKiK uznał, że oferowane przez firmy opinie były fikcyjne i wprowadzały konsumentów w błąd.
– Publikowanie fałszywych opinii w Internecie zniekształca decyzje konsumentów, którzy kierują się recenzjami innych – mówi rzeczniczka prasowa UOKiK Małgorzata Cieloch. – Zarówno jedna, jak i druga spółka oferowała swoim klientom możliwość stworzenia fałszywej opinii. Jak ustalił urząd, w obu tych przypadkach nie było żadnego realnego kontaktu z produktem ani z usługą. Te opinie, kupione często w pakietach, pojawiały się np. w znanych i lubianych przez konsumentów wyszukiwarkach, np. Ceneo, Oferteo czy ZnanyLekarz.
Od 1 stycznia 2023 roku każda firma, która publikuje recenzje w Internecie, będzie musiała informować, jak weryfikuje ich autentyczność.
MaK / opr. PrzeG
Fot. pixabay.com