Dziesięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę niespełna 10 km drogi ekspresowej S12 z Piask do Dorohuczy; zaplanowany budżet inwestycji to 453 mln zł – poinformował w środę (21.12) lubelski oddział GDDKiA.
Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA poinformował, że w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S12 z Piask do Dorohuczy wpłynęło dziesięć ofert.
CZYTAJ: Kto zbuduje nowy most w Łęcznej? Ponowny przetarg ogłoszony
„Oferty złożone przez zainteresowanych realizacją wykonawców wynosiły od ok. 358 do 585 mln zł” – przekazał Minkiewicz dodając, że budżet GDDKiA wynosił 453 mln zł. „Sześć ofert jest poniżej naszego budżetu” – wskazał.
Oferty złożyły firmy: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (357,8 mln zł), Stecol Corporation (359,3 mln zł), Mota-Engil Central Europe (387,9 mln zł), konsorcjum Kobylarnia i Mirbud (397,7 mln zł), Porr (425,1 mln zł), Strabag (432,2 mln zł), Budimex (470,1 mln zł), konsorcjum Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i Mosty Łódź (475 mln zł), konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (511,3 mln zł) oraz Mostostal Warszawa (584,8 mln zł).
Złożone oferty – podał Minkiewicz – przejdą teraz ocenę pod kątem ceny i możliwości przedłużenia gwarancji. „Wyłonienie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę trasy planujemy w przyszłym roku” – poinformował.
Jak podała GDDKiA, planowany odcinek od Piask do Dorohuczy o długości 9,8 km zaczynać się będzie na istniejącym węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany w ramach planowanej budowy drogi S17 Piaski – Łopiennik.
Nowa dwujezdniowa droga ekspresowa S12 – wskazano – początkowo przebiegać będzie po północnej stronie obecnej drogi krajowej nr 12, następnie przetnie ją i od południa ominie Biskupice. Koniec odcinka planowany jest na wysokości Pełczyna.
W ramach inwestycji GDDKiA planuje budowę m.in. mostu, siedmiu przejść dla zwierząt i sześciu wiaduktów. Jak podano, trasa ominie tereny wysoce zurbanizowane i cenne przyrodniczo.
Minkiewicz przypomniał, że z pierwotnych planów wyłączono blisko 6-kilometrowy fragment planowanej drogi w rejonie planowanego węzła Dorohucza. Odnalezienie pod ziemią składowiska odpadów przemysłowych wiązać się będzie ze zmianą przebiegu trasy między Pełczynem a miejscowością Chojno Nowe, opracowaniem nowego wariantu i uzyskaniem decyzji środowiskowej. „Ogłosiliśmy już przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego fragmentu trasy” – dodał.
Droga ekspresowa S12 między Piaskami a przejściem granicznym w Dorohusku będzie liczyć ok. 75 km.
RL/ PAP/ opr. DySzcz
Fot. www.gov.pl