Ponad trzy godziny trwała dyskusja nad przebudową alei Racławickich w Lublinie. Uczestniczyli w niej urzędnicy z lubelskiego ratusza, przedstawiciele Rady Kultury Przestrzeni, Porozumienia Rowerowego oraz rady Dzielnicy Wieniawa. Punktem zapalnym był sposób rozmieszczenia w planie dróg rowerowych.
Projekt zakłada, że skrajne pasy al. Racławickich zostaną przeznaczone na bus-pasy. Trasy dla cyklistów mają powstać kosztem chodników.
– Doświadczenie wielu miast poucza, że rożnych użytkowników dróg można zmieścić na określonej geometrii. Musimy tylko wszyscy pomyśleć o sobie wzajemnie, ponieważ jeżeli zaczniemy wydzielać specjalne pasy ruchu dla odrębnych użytkowników drogi, to nam jej po prostu zabraknie – komentuje Marta Kurowska z Rady Dzielnicy Wieniawa.
– Dyskusja była konstruktywna. Wymieniliśmy się spostrzeżeniami na ten temat. Wynotowaliśmy około dwudziestu miejsc na całym projekcie dokumentacji, które są jeszcze do rozważenia. Musimy skontaktować się z projektantem, by on odniósł się do dzisiejszych notatek – mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.
Na razie urzędnicy nie chcą oceniać, które propozycje będzie można uwzględnić bez zakłócenia procesu zbierania dokumentacji. Koszt przebudowy alei to 70 mln złotych. Przetarg, który wyłoni wykonawcę zostanie ogłoszony jesienią tego roku.
KosI
Fot. pixabay.com