To będzie jedna z ważniejszych inwestycji komunikacyjnych w województwie lubelskim. Zbliża się przebudowa dużego fragmentu trasy kolejowej z Lublina do Warszawy.
Jeszcze w tym miesiącu zostaną wybrani wykonawcy.
– Czas jazdy, który wynosi 2,5 godziny po modernizacji będzie skrócony o godzinę. Jest to znaczna zmiana i widoczne efekty dla podróżujących. Otwarcie oferty nastąpiło już jakiś czas temu. Zakładamy, że do połowy marca ogłosimy wyniki postępowań. 11 czerwca nastąpi zamknięcie linii i zakładamy, że wykonawca w maju już będzie przygotowywał się do tych prac – mówi prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel.
Podczas modernizacji linii zostanie ona zamknięta. Dla mieszkańców Lublina oznacza to wydłużenie podróży do stolicy o 40 minut.
– Pracę rozpoczniemy na odcinku między Lublinem a Pilawą. To jest okres od czerwca do końca przyszłego roku. Potem zajmiemy się odcinkiem od Pilawy do Otwocka. Pierwszy odcinek zamykamy w całości i przy dwutorowym zamknięciu będziemy przez półtora roku prowadzić roboty. Oznacza to w tym czasie zmianę komunikowania się między Lublinem a Warszawą. W związku z tym zapewniliśmy linie objazdowe. Są już przeprowadzone i ustalone rozkłady jazdy dla pociągów, które będą kursowały przygotowanymi wcześniej objazdami – zaznacza Arnold Bresch.
Nową trasą z prędkością 160 k/h pojedziemy wiosną 2021 roku, ale jeszcze nie do samej Warszawy.
– Mówimy cały czas o Otwocku nie bez powodu, ponieważ jeszcze powstanie odcinek Otwock – Warszawa, który będzie etapem drugim modernizacji. Wtedy po zakończeniu tych robót w 2021 wejdziemy właśnie na ten odcinek – podkreśla Breschz.
Kolej szacuje, że koszt przebudowy wyniesie ponad 3 miliardy złotych.
TSpi
Fot. pixabay.com