Szykują się spore utrudnienia na najbardziej newralgicznych ulicach Lublina. Niedługo drogowcy rozpoczną pace na rondzie Lubelskiego Lipca ‘80 znanego lublinianom jako rondo „na klinie”. Jesienią być może ruszą roboty na Alejach Racławickich. A już dziś (18.07) rozpoczęła przebudowa Balladyny – osiedlowej uliczki.
Sytuacja na ul. Balladyny
„Pod łopatę” już dziś poszła ul. Balladyny. Remont rozpoczął się za skrzyżowaniem z ul. Zana. Jednak dopiero od jutra ul. Balladyny nie będzie można swobodnie przejechać z Zana w Wileńską i na odwrót. Remont może być uciążliwy dla kierowców, jednak dla mieszkańców tej uliczki jest konieczny.
– To tragedia, wiele lat nic się nie robiło na ulicy. Byli tylko kładzeni „leżący policjanci”. Ten remont chyba będą robić z głową, więc może nie sparaliżuje ulicy – mają nadzieję mieszkańcy. – Z parkowaniem jest bardzo źle, miejsc jest mało. My cieszymy się, że jest remont, tylko jak go przeżyjemy?
Wykonawca będzie dozował utrudnienia mieszkańcom ul. Balladyny. – Będzie wyłączał ulicę na 100-metrowych odcinkach – przyznaje Karol Kieliszek z lubelskiego ratusza. – To krótkie dystanse. Remont to głównie wymiana nawierzchni jezdni, chodników i wygenerowanie dodatkowych miejsc parkingowych, część dokumentacji obejmuje również infrastrukturę podziemną.
Prace na ul. Balladyny będą trwały do grudnia. Jeśli drogowcy nie napotkają żadnych niespodzianek to być może remont ulicy zakończy się jeszcze wcześniej.
Rondo Lubelskiego Lipca ‘80
Tego remontu kierowcy obawiają się najbardziej. – Będzie niewesoło. Wszyscy jadący od Majdanka będą musieli szukać alternatywy, a wiadomo że ta część miasta jest zakorkowana – mówią. – Tam jest katastrofa bez remontu. Jak będzie to już będzie wszystko zakorkowane. Unii Lubelskiej też mogliby zrobić, tam wygląda jak po III wojnie światowej.
Robotnicy rondem „na klinie” mają zająć się wraz z początkiem sierpnia. Przebudowa będzie polegać na przesunięciu tarczy ronda w stronę al. Zygmuntowskich, gruntownie przebudowana będzie także ul. Fabryczna. – Do zbudowania jest nowy most nad Czerniejówką w ciągu ul. Fabrycznej, myślę że jest to bardziej newralgiczne miejsce tego zadania niż samo rondo – dodaje Kieliszek. – Cała Fabryczna idzie do przebudowy. Powstaną dodatkowe relacje skrętne do ul. Bronowickiej, gdzie stanie również sygnalizacja świetlna, przewidziana jest infrastruktura rowerowa i modernizacja infrastruktury pieszej. Zadanie nie obejmie al. Unii Lubelskiej.
Al. Racławickie
– Tam mogliby zrobić buspas, żeby w centrum miasta była łatwa komunikacja i jakoś wyglądało – zaznaczają kierowcy. – Racławickie to reprezentacyjna ulica, a jest w stanie okropnym.
Na alejach Racławickich drogowcy w najlepszym wypadku prace rozpoczną jesienią. Jednak utrudnienia pojawią się dopiero w przyszłym roku. – Główne prasce związane z modernizacją al. Racławickich prowadzone byłyby w przyszłym roku – zapowiada Karol Kieliszek. – Do zmodernizowania są całej aleje – na odcinku od Ronda Krwiodawców, czyli skrzyżowania z Kraśnicką i Warszawską aż do skrzyżowania z ulicą Lipową, wraz z ul. Lipową i Poniatowskiego.
Dodajmy, Remont ronda Lubelskiego Lipca 80 i jego okolic ma potrwać do końca października 2019 roku, przebudowa Alei Racławickich – do końca kwietnia 2020 roku.
ZAlew
Fot. KS