Można znów pojechać pociągiem z Lublina do Kraśnika

szynobus 2

Na 36-kilometrowy odcinek torów z Lublina do Kraśnika wróciły dziś (13.09.) pociągi. Podróżni korzystają z wygodnych peronów w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku.

Prace przeniosły się teraz na odcinek Kraśnik – Zaklików, kolejną część modernizowanej linii z Lublina do Stalowej Woli.

W przejeździe technicznym z Kraśnika do Lublina uczestniczył wiceminister infrastruktury, Andrzej Bittel. – Na kolej do roku 2033 zostanie wydatkowanych około 100 miliardów złotych. To dobry czas dla województwa lubelskiego, ponieważ zyskuje ono inwestycje kolejowe o wartości około 4 miliardów złotych – zapewnił wiceminister.

Na trasie Lublin-Kraśnik jeżdżą na razie pociągi spalinowe. – Do wykonania zostały jeszcze roboty okołotorowe, pracę na przejazdach i ukończenie elektryfikacji. W tym ostatnim przypadku bylibyśmy nawet gotowi do fizycznego wywieszenia sieci trakcyjnej, tylko w związku z tym, że nie jest zrealizowana przez spółkę energetyczną umowa przyłączeniowa, na razie tego nie robimy. Po zakończeniu wszystkich prac i elektryfikacji pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h – zapowiada członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Arnold Bresch. Skróci to podróż do Rzeszowa o około 20 minut.

Inwestycja, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe na 100-kilometrowej trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin, to pierwsza od 30 lat tak duża elektryfikacja linii kolejowej w Polsce. Cała inwestycja ma być zakończona pod koniec przyszłego roku.

– Są natomiast problemy z modernizacją linii z Lublina do Warszawy – poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Wykonawca odcinka Lublin-Dęblin nie realizuje prac w terminie, opóźnienia sięgają kilku miesięcy. Minister ocenił, że ruch pociągów między Lublinem a Dęblinem, który miał być przywrócony w grudniu tego roku, będzie możliwy dopiero w pierwszej połowie przyszłego roku.

PaSe / TSpi / opr. ToMa

Fot. archiwum

CZYTAJ TAKŻE: Duże opóźnienia na budowie linii kolejowej do Warszawy. Co dalej z wykonawcą?

 

Exit mobile version