Od poniedziałku (21.12) zmienia się prawo dotyczące posiadaczy abonamentu na telefon komórkowy i dostęp do Internetu.
– Jedną z ważniejszych zmian jest umożliwienie zdalnego wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. – W praktyce oznacza to, że jeżeli będziemy chcieli taką umowę wypowiedzieć, nie będziemy musieli nawet wychodzić z domu. Wystarczy, że zrobimy to mailem, a więc zniknie konieczność wypełniania papierowych dokumentów, wysyłania tego pismem poleconym. Jednocześnie operator telekomunikacyjny będzie miał obowiązek zawiadomienia klienta o otrzymaniu oświadczenia o wypowiedzeniu umowy oraz o potwierdzenie przyjęcia takiego oświadczenia woli, czyli nie będzie takiej sytuacji, w której będzie można się tłumaczyć, że nie otrzymało się maila – tłumaczy.
Kolejna zmiana dotyczy przedłużania umowy. Do tej pory operator nie miał obowiązku informowania nas o tym, że umowa zostanie niejako automatycznie przedłużona na czas nieokreślony. Nowe przepisy wprowadzają taki obowiązek.
Kolejna ważna zmiana, która zacznie obowiązywać od 21 grudnia to możliwość monitorowania zużycia usług. Klienci będą wiedzieli, jak wysokiego rachunku mogą się spodziewać.
TSpi / WT
Fot. pixabay.com