Nauczyciele debatują w Lublinie na temat myśli pedagogicznej Marii Montessori. Żłobki, przedszkola i szkoły, które stosują taką metodę, stawiają na praktyczne działanie, eksperymentowanie, badanie, dociekanie, poszukiwanie i wnioskowanie.
ZOBACZ ZDJĘCIA: Polskie Dni Montessori. Konferencja w Lublinie
– W 2016 roku przeprowadzono badania absolwentów takich placówek – mówi prezes lubelskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Montessori, Beata Bednarczuk. – Są to ludzie, którzy są zdolni określać swoje własne standardy oceny tego, w jaki sposób chcą żyć, co chcą robić, jak chcą działać. Jest to potwierdzenie faktu, że pedagogika Montessori prowadzi ku rozwojowi osoby autonomicznej. Oczywiście nie chcę też mówić, że te osoby rozwinęły te właściwości tylko i wyłącznie dzięki temu, że uczęszczały do placówki montessoriańskiej. Chodzi o to, że w szkole także znajdowały takie zadania, które sprzyjały rozwojowi takich predyspozycji.
CZYTAJ: Polskie Dni Montessori. Trzydniowa konferencja ekspertów w Lublinie [ZDJĘCIA]
Podczas 8. edycji Polskich Dni Montessori, w Instytucie Pedagogiki UMCS zaplanowano wykłady, sesje warsztatowe oraz dyskusje panelowe.
TSpi / opr. LysA
Fot. Iwona Burdzanowska